Tuesday, May 15, 2012

Entry 13 Mei [Selamat Hari Ibu]




Hai semua. 

Hari Ibu baru sahaja lepas beberapa hari. So, mesti ramai ibu-ibu kat luar sana menerima kejutan daripada anak-anak mereke. Ada sesetengah anak, belanja ibu makan luar, bagi hadiah, contoh yang paling simple kad dan macam-macam lagilah. Maybe ...

Walaubagaimana pun, itu semua hanya sampingan sahaja. Bende yang paling ibu harapkan daripada anak-anaknya ialah kasih sayang dan tanggungjawab seorang anak kepada ibu bapa. Sesungguhnya pengorbanan seorang ibu sangat-sangatlah besar kerana telah melahir dan membesarkan kita dari lahir sehingga kita dewasa seperti sekarang.

Harapan seorang ibu sudah semestinya mahukan anak-anaknya berjaya dan menjadi insan yang berguna suatu hari nanti. Lebih-lebih lagi anak seorang macam aku nie. HEE.. Siapa lagi yang ibu bapa aku boleh harapkan selain aku right? "InsyaAllah, Ika akan menjadi seorang anak yang berjasa pada ibu bapa kelak. Doakan Ika ibu :')" 

Okelah, kat bawah nie adalah hadiah yang aku berikan pada ibu aku. Sebuah love yang agak besar dan di buat dengan tangan aku sendiri. No mesen mesen jahit. HEHE.."Maaflah ibu kalau kurang cantik. Ini sahaja yang mampu ika bagi. Nak belanje ibu makan belum cukup duit lagi. HEEE.." 




Cantik tak cantik tak? HIHI.. Sebenarnya aku tak plan pun nak buat love sebesar nie. Tiba-tiba terlintas dalam fikiran aku. Apa lagi, buat la. Barang semua ada. 

Okelah. Aku akhiri entry aku dengan ucapan SELAMAT HARI IBU UNTUK SEMUA KAUM IBU. *maaf yew lambat wish. Hehe*  

2 comments:

Zura Tahir said...

comel hadiah tue..selamat hari ibu tuk ibu ika...

lynndamya said...

comel hadiah , mesti ibu suka, xpe nanti dh ade duit boleh bawak ibu awak makan2 dan jalan2 :D hehe