Monday, October 17, 2011

Review Segmen Kumpul Dan Serang [Part1]




OK..semalam tamat sudah Segmen Nasz: Kumpul Dan Serang...pehh, ramai jugak yang join segmen tu..adew la dalam 97 orang blogger yang join..#click untuk senarai blogger yang join#...tapi yang datang serang blog aku nie baru 70 orang blogger jew..hurmm, mana yang lain nie?? mungkin diaorang semua dalam perjalan kot..alarh, maklumlah naik kereta kebalkan lambat sikit..OK fine, joke yang tak menjadi.. --'

Setakat nie alhamdulillah aku dah pergi serang semua blog yang join segmen  nie...Fuuh, puas dehh dok menyerang satu blog ke satu blog...tapi OK jugak sebab dapat membaca entry-entry best diaorang semua sambil mengisi masa lapang yang sememangnya lapang..haha..OK FULLSTOP tak lawak.. --'
Semasa sesi berblogwalking, macam-macam jenis blog aku jumpe..yang macam itu yang macam ini..macam-macam ragam aku jumpe..so, dekat sini aku nak bagi beberapa pandanganlah sepanjang aku blogwalking tadi..
  • Jenis tulisan- Ini memainkan peranan penting...biarlah memilih tulisan yang senang untuk di baca..paling simple Times New Roman atau pun Arial Black..jangan pilih tulisan macam kat bawah ni
Click untuk besarkan gambar.
..kalau tulisan senang dibaca, nanti lancar jew blogger bace entry korang dan yang paling penting faham!

  • Bahasa yang digunakan: sekarang ini zaman moden, so bahasa yg kite gunakan sekarang pun kebanyakkannya bahasa singkatan..terutama, digunakan semasa menaip pesanan ringkas korang?? boleh tu boleh, tapi jangan terlalu singkat..susah woo gua mahu baca nanti..tak pasal-pasal hilang mood gua mahu baca blog lu..OK nak jadi SAMSENG yang tak menjadi --'


  • Lagu dalam blog- Semasa aku blogwalking, banyak blog yang adew lagu..best tu memang best..lagi best kalau lagu tu boleh di pausekan.. macam kat bawah nie   



  • Musicdumper
    atau
    YouTube Player
    Yup, itu penting sangat-sangat..bukan ape, dalam masa yang sama bukan satu blog jew yang blogger bukakan? mesti dalam 2 or 3..tup-tup semua blog yang dia buka tu adew lagu..kalau boleh pause, OK la juga..nie yang tak boleh pause...tak ke bengang blogger tu..dah bengang apew lagi habis semua blog die close tanpa sempat baca entry korang.. --' Sebelum terlupa music box nie lebih senang kalau korang letak dekat atas supaya memudahkan pencarian.. :)

    OK, kalau aku nak senaraikan semua memang panjang meleret entry aku nie..kalau dah panjang takut tak de sesiapa yang nak baca nanti...so, aku akau sambung di Part 2..segala yang aku kongsikan ini sekadar dari pandangan aku...terpulang pada korang untuk menghias blog korang..korang sahaj yang tahu baik buruknye blog korang..

    P/s:Blog aku pun tak sehebat mana :)

    10 comments:

    Diyana Ali said...

    thanks mengomen, hehe .:) semoga ada peningkatan :)

    Shiema Sufian said...

    segemn nas best :)

    EkaTikah said...

    @diyana ali: hehe, small matter mehh :)

    Kayu Manis said...

    betul tu,mcm2 ada,yg cpt yg lmbt,tak boleh baca pun ada..

    Pendamba Mawar said...

    apakah ini?

    Mish Eyryn said...

    same laa pendapat kite..hehe..
    hari tue, ryn ade listkan 6 :)

    EkaTikah said...

    @cinnamon: yup, sabao jew la..

    @PM: lorh, takkan nie pun tak tau?? tngk betul2 mehh.. --'

    monologmalamhari said...

    dlu minat gak lt lagu dlm blog .. lme2 rase srabut trus buang :)

    Aleen Aiden said...

    woahhh klo 70 yg dtg menyerang kira ramai jugala tu..hu3

    Just Mini Love said...

    wah 70 org dtg serang.. bnyak la tu.. bgus2... tak sempat nk join segmen tu.. hee


    blog org masing2 ade cara tersendiri kn.. hee